Tilaus- ja sopimusehdot

Sopimusehdot

OLO Kiinteistöpalvelut Oy 2693484-8 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Asiakkaiden ja verkkokaupan välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin kuluttaja-asiakkaiden kanssa Suomen kuluttajalainsäädäntöä ja yritysasiakkaiden kanssa Suomen kauppalakia.

Verkkokauppa ei vastaa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (ylivoimainen este). Tällaisessakin tilanteessa verkkokauppa pyrkii palvelemaan asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla ja ilmoittaa asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

Verkkokaupalla on oikeus päivittää näitä ehtoja harkintansa mukaan ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja. Kulloinkin voimassa olevat ehdot ovat luettavissa olopalvelut.fi-sivustolla.

Riitojen ratkaisu

Mikäli osapuolten välille syntyy kaupasta tai näistä sopimusehdoista erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sovinnolliseen neuvottelutulokseen, erimielisyys ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa Suomessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä riidan kotipaikkansa yleisen alioikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asian saattamiseksi vireille kuluttajariita-lautakuntaan, tulee kuluttaja-asiakkaan ottaa yhteys kuluttajaneuvontaan.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: info@olopalvelut.fi
Puhelin: 0400 855 500
Postiosoite: Venetie 4, 07910 Loviisa

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Toimitus

Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 1-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Oikeus evätä tilaus

Verkkokaupalla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa. Mahdollisesti evätystä tilauksesta asiakaspalvelu lähettää erillisen tiedon asiakkaalle.

Tilauksen tarkastaminen

Tarkasta tilaamasi tuotteiden ja pakettien kunto heti tilausta vastaanottaessasi. Mikäli huomaat virheitä/kolhuja paketissa, laita huomioistasi maininta rahtikirjaan allekirjoittamisen yhteydessä ja ole yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun.

Tuotteen vaihto ja palauttaminen

Meille on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi ja toivomme, että tilaamasi tuotteet vastaavat odotuksia. Mikäli et ole tyytyväinen tuotteeseen, tutustu alla olevaan vaihto- ja palautusohjeeseen.

Verkkokaupan asiakaspalvelu auttaa tuotteiden vaihtoon ja palauttamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Peruuttamisoikeuden käyttäminen

Voit peruuttaa sopimuksen ilmoittamalla siitä Verkkokauppaan viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Erikoistilauksesta valmistettuja tai asiakasta varten räätälöityjä tuotteita tai määrämittaan katkaistuja tai leikattuja tuotteita ei voi peruuttaa. Pelkkä tuotteen palautus ei peruuta sopimusta. Tuotteen palautuksesta tulee sopia aina ensin Verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa.

Sinulla on huolenpitovelvollisuus tuotteesta, mikäli aiot käyttää peruuttamisoikeutta. Mikäli peruutat sopimuksen tuotteen käyttöönoton jälkeen, olet velvollinen korvaamaan Verkkokaupalle tuotteen arvon alentumisen. Asiakkaana olet vastuussa sellaisesta tavaroiden arvon alenemisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Tuotteen palauttaminen

Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, sovi palautuksesta verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäispakkauksessa ja jälleenmyyntikelpoinen. Tuotteen palauttaminen on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote ei kokonsa tai painonsa takia edellytä erilliskäsittelyä tai muutakaan erilliskuljetusta. Muussa tapauksessa asiakas huolehti itse palautuskustannuksista.

Mikäli olemme lähettäneet sinulle viallisen tai väärän tuotteen, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse niin saat tarkemmat ohjeet.

Kun kyseessä on viallinen tai väärä tuote, maksamme uuden vastaavan tuotteen lähetyskulut.

Maksujen palauttaminen

Palautetun tuotteen tarkastamisen jälkeen rahat palautetaan asiakkaalle sillä maksutavalla, jota asiakas käytti tilatessaan tuotteen. Verkkopankissa maksettujen tilausten palautuksien kyseessä ollen asiakaspalvelu kysyy palautuksen sopimisen yhteydessä asiakkaan pankkitilin tilinumeron.

Sopimatta palautettua tavaraa emme hyvitä.

Takuu ja mahdolliset laatuvirheet

Takuu on tuotteen valmistajan tai maahantuojan vapaaehtoinen antama lisäturva. Takuun antaja vastaa tuotteen virheettömyydestä, toiminnasta ja muista sille asetetuista laadullisista kriteereistä.

Tuotetiedoissa on kerrottu tuotteen mahdollinen takuuaika. Verkkokaupan toimituksen mukana tuleva lähetyslista on samalla takuutodistus, ja se tulee säilyttää koko takuuajan. Tarkemmat takuuehdot tulee tarkistaa joko tuotteen mukana toimitetuista takuuehdoista tai suoraan tuotteen valmistajalta.

Takuuaika alkaa ostokuitin tai laskun päiväyksestä jatkuen takuun kattaman ajan verran. Takuun aikana tehdyt korjaukset, vaihdot tai muut toimenpiteet eivät pidennä tai lyhennä takuuta.

Noudata tarkasti tuotteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet sekä ohjeiden mukaisessa käytössä syntyneet viat.

Selvät hintavirheet

Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit:
• jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan
• jos satojen eurojen arvoisen työkalun hinnaksi ilmoitetaan esim. 39 euroa tai
• jos tuhansien eurojen arvoisen laitteen hinnaksi ilmoitetaan esim. 499 eur.

Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Ylivoimainen este

Verkkokauppa ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä Verkkokaupalla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Asiakasviestintä

Verkkokauppa voi lähettää markkinointiluvan antaneille asiakkailleen markkinointiviestejä sekä asiakaspalveluviestejä sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Rekisteröityessään verkkokauppaan, asiakas voi joko sallia tai kieltää markkinointiviestien lähettämisen Oma tili -sivuilla tai soittamalla asiakaspalveluumme.

Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen verkkokaupasta. Hyväksymällä verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy asiakaspalveluviestien lähettämisen. Tilausosoite ja muut asiakastiedot tallennetaan verkkokaupan asiakastietojärjestelmään asiakassuhteen ajaksi.

Turvallinen ostaminen

Verkkokaupasta ostaminen on turvallista. Verkkokaupassa kerättävät asiakastiedot (tilaushetkellä tai rekisteröidyttäessä) siirtyvät verkkokaupan käyttöön suojatussa verkkoyhteydessä (SSL-salaus). Verkkokaupan käytössä on SSL sertifikaatti. Sertifikaatti kertoo verkkosivuston luotettavuudesta ja siitä, että sivusto huolehtii asianmukaisesti henkilötietojen käsittelystä.

Evästeiden käyttö

Verkkokaupassa on käytössä cookie-toiminto eli evästeitä. Eväste on pieni käyttäjän tietokoneelle lähetettävä ja siellä säilytettävä tekstitiedosto, jonka avulla on mahdollista tunnistaa sivuilla vierailevat kävijät. Tämä helpottaa kävijöiden kirjautumista sivuille. Evästeiden avulla verkkokauppa voi tarjota asiakkaille yksilöityjen tarpeiden mukaisia tietoja ja palveluita.

Evästeet eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita tai tiedostoja. Eväste -toiminnon voi kytkeä pois selaimesta. Evästeen poiskytkeminen käytöstä saattaa vaikuttaa palveluiden toimintaan.

Tietosuoja verkkokaupassa

OLO Kiinteistöpalvelut Oy huolehtii asiakastietojen asianmukaisesta käsittelystä ja säilyttämisestä.

OLO Kiinteistöpalvelut Oy:n asiakaspalvelu
info@olopalvelut.fi
0400 855 500